Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBiernacki, Joseph J.; Ayers, Jerry B.
TitelTeaching Cellular Automation Concepts through Interdisciplinary Collaborative Learning.
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 34 (2000) 4, S.304-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterChemical Engineering; Cooperative Learning; Curriculum Design; Educational Strategies; Graduate Study; Higher Education; Instructional Development; Interdisciplinary Approach; Measures (Individuals); Multigraded Classes; Team Training
AbstractReports on the experiences of 12 students--three senior undergraduates majoring in chemical engineering, five master-level, and four doctoral students--in a course titled "Interdisciplinary Studies in Multi-Scale Simulation of Concrete Materials". Course objectives focused on incorporating team-oriented interdisciplinary experiences into the classroom environment. Includes a course description and assessment of outcomes. (Contains 27 references.) (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: